Home

Saturday, April 16, 2011

Το Εξκαλιμπερ του Κασπαροβ!


                     









 Δειτε τι αποκαλυπτει ο Κασπαροβ για τη θεωρητικη του προετοιμασια!





Στο βιβλιο του " How life imitates Chess"
o Κασπαροβ μιλαει και για τη μυθικη προετοιμασια του στα ανοιγματα.
Ηδη απο τα χρονια της προωρης ανοδο του
οι ανθρωποι μιλουσαν για ομαδες ρωσων Gm που τον βοηθουσαν ή για supercomputer που δουλευαν μερα νυχτα γι αυτον.
 Σε συνεντευξεις του συχνα δεχοταν ερωτησεις τετοιου περιεχομενου.
Τι λεει ομως ο ιδιος?
Μεταφερω συνοπτικα το μηνυμα του και με ελαφρως χιουμοριστικο τροπο:
" Μετα απο αναλυση της θεωρητικης μου προετοιμασιας που ειχα κανει ολα αυτα τα χρονια για παγκοσμια πρωταθληματα και τουρνουα τωρα που αποσυρθηκα, κατεληξα στο συμπερασμα πως παρολο που ενα μικρο μερος αυτης ειδε το φως, το μεγαλυτερο αφανες της μερος ηταν υπερτιμημενο και αναξιο να δοκιμασθει σε σοβαρη παρτιδα!!
Αυτο εμεινε στην αφανεια γιατι ειτε οι αντιπαλοι μου αλλαζαν δρομο και δεν μου το επετρεπαν ειτε γιατι πανω στην παρτιδα αλλαζα εγω γνωμη και επαιζα κατι αλλο, που μου φαινονταν πιο ενδιαφερον!
Ετσι εκει που νομιζα οτι θα επαιζα εναντιον του αντιπαλου μου κραδαινοντας το Εξκαλιμπερ

 
στην πραγματικοτητα η προετοιμασια μου αντιστοιχουσε σε μικρο Ρωσικο μαχαιριδιο τσεπης!

Βεβαια αυτη η προετοιμασια δεν πηγαινε χαμενη γιατι
1) ειχε το placebo effect


να νομιζω οτι ημουν προετοιμασμενος, οποτε αισθανομουν ψυχολογικα ετοιμος και σιγουρος για το αποτελεσμα
2) η αναλυση ειχε το αποτελεσμα να βελτιωσει τις ικανοτητες μου στο γενικοτερα στο σκακι...."









No comments:

Post a Comment